TBS på Retailsafari i världsstaden London

I helgen var hela byrån på konferens med tillhörande butiksafari i London. Vi gick runt en hel dag i olika butiker med vår ciceron Lydia från Workshop och tittade på innovativa nya detaljhandelskoncept. Det var otroligt intressant och utvecklande och när man är så pass inriktade på handel som vi är så var det rena drömmen för alla.

Att London dessutom är en fantastisk plats att vara på i all andra avseenden gör knappast saken sämre. 

Bra exponering på LUSH skapar habegär.  Speciellt för den kvinnliga delen av sällskapet.  

Fotbollsskorna på Pro Direct skapar också habegär men hos en annan del av befolkningen kanske…

Att det här är en butik som säljer parfym är inte helt enkelt att förstå. Dock blev det en helt ny upplevelse när vi väl förstått konceptet.  Riktigt häftigt!

Reseledaren i Google store.  En av två i världen. Gissningsvis så kommer det flera.

Olle testar fotbollsskor och Danne ser på. Här är vi på JD Sports, en omni-channel butik på Oxford Street. Riktigt spännande och innovativt koncept. Dock finns det en del kvar att utveckla på det intuitiva planet. Ibland kan det vara svårt att förstå hur det funkar bland alla skärmar och med alla appar man skall använda.

Dagligvaruhandlaren Waitrose skapar intresse och lojalitet med kockskola.  Allt finns att köpa i butiken. Nu kan du också lära dig använda alla ingredienser och utrustning som finns i butiken.

Delar av ligan äter lunch uppe på John Lewis Garden Society.  John Lewis tillhör ett av de ledande varuhusen och deras takterrass byggs om alltefter säsong. Riktigt kul att se.

Självklart passade vi på att äta middag på The Ivy. Tydligen ett riktigt hot ställe bland kändisarna i London.

Efter resan och retailsafarin så är slutsatsen att hur bra koncept och teknik man än har idag, så är ändå det personliga engagemanget hos butikspersonalen som i särklass är viktigast. I vissa butiker var det svårt att förstå hur man skulle göra och i andra så blev vi alla fullständigt överväldigade av nivån på servicen.

Tack Boris på Dunhill!  Du var otrolig på att berätta om affären för den riktige gentlemannen där kostymerna som lägst låg på runt 25-tusen upp till 100-tusen.

Vill du veta mer om detaljhandeln? Ladda ner rapporten nedan

Föregående
Föregående

7 saker att tänka på innan du börjar med programmatiska köp

Nästa
Nästa

Detaljhandelns Mediebarometer – utmanar traditionella tankemönster