TBS köper Social Media Lab
TBS köper den konverteringsdrivna byrån Social Media Lab som grundades 2010. Det skriver mediebyrån i ett pressmeddelande. Enligt bolaget kommer nu Social Media Lab bli en del av TBS digitala team och bolagets grundare Fredrik Holmström och Emelie Smidt följer båda med till TBS och får ledande positioner i mediebyrån.
– TBS tar med detta förvärv ett viktigt och strategiskt steg till att kunna leverera samtliga digitala tjänster på högsta nivå. Vi har samarbetat med Social Media Lab under flera år i olika gemensamma kunduppdrag och jag har alltid varit imponerad av Emelie och Fredriks entreprenörskap, driv och kompetens. Inom ramen för TBS kommer vi tillsammans kunna skapa de bästa medielösningarna i alla kanaler åt våra kunder, säger Olle Borgstav, vd på TBS.
Fredrik Holmström, grundare och vd på Social Media Lab, är glad över att de nu blir en del av den fristående mediebyrån TBS.
– Teamet på TBS känner vi ju sedan tidigare och därför vet jag att vi hamnar i helt rätt miljö och affärsmannaskap som ger oss alla rätta förutsättningarna. Jag är övertygad om att vi har en spännande och framgångsrik resa framför oss, säger han i pressmeddelandet.
Emelie Smidt, grundare och byråchef på Social Media Lab, berättar att de nu ser fram emot att växa erbjudandet tillsammans med TBS.
– Jag är övertygad om att vi kommer in helt rätt och kompletterar TBS med vårt team och digitala kompetens och tillsammans skapar en stark positionering på marknaden
Social Media Lab har 14 anställda och jobbar över samtliga digitala plattformar som exempelvis Facebook, Instagram, LinkedIn, Google, Tiktok och Snapchat och har har kunder som Sandvik, Ledarna och Guldfynd.