Årets upplägg av Detaljhandels Mediebarometer 2017

Nu är arbetet i full gång med 2017 års barometer. Erfarenheterna från förra året är många och väldigt positiva. Rapporten har mottagits väl av handeln och det har varit ett stort intresse för våra frukostseminarier tillsammans med Market.

Vi hade allt som allt runt ett par hundra besökare på seminarierna i Stockholm, Göteborg och Malmö. I år så hoppas vi på ytterligare några fler.

Redan nu finns det en möjlighet att anmäla sig till årets frukostseminarium. Datumen som gäller är följande:

  •  Stockholm 4/4, Hotel Hilton Slussen

  • Malmö 19/4, Elite Plaza Hotel

  • Göteborg 26/4, Elite Park Aveny

600 nerladdningar av DMB 2016

När det gäller förra årets rapport så är det över sex hundra personer som har laddat ner den i sin helhet, vilket vi är väldigt stolta över. Det är alltid svårt att veta när man startar något nytt hur det kommer att mottags. Att behovet och intresset för den fördjupade mediainformationen för handeln, har vi bevisligen inte varit ensamma om och vi känner fortsatt intresse och engagemang för att fortsätta leverera insikter kring medialandskapet ur ett handelsperspektiv. Du hittar 2016 års upplaga här.

Nya trender och förändringar 2017

Inför året hoppas vi att ännu fler får upp ögonen för Detaljhandelns Mediebarometern och väljer att besöka seminarierna och ladda ner rapporten. I år har vi ju också möjligheten att se om det skett några förändringar mellan åren. Det bli intressant att se till de trender som har skett vilket ger den adderade dimensionen vart konsumenter och handeln är på väg. Detta i synnerhet i en bransch under så stort förändringstryck som detaljhandeln är idag.

Rapporten i sin helhet släpps den 28 april. Håll utkik efter ett blogginlägg eller gå in på vår hemsida och ladda ner den då. Vi hoppas givetvis att våra lärdomar ifrån ifjol med årets uppföljning och förändringar kommer resultera i att materialet blir ännu mer intressant jämfört med förra året.

Klicka här om du och ditt företag vill ha en personlig och branschspecifik dragning av rapportens slutsatser. 

Anmäl dig till ett av frukostseminarierna genom att klicka på knappen: 

Föregående
Föregående

Varför för-, under- och efterarbetet är viktigt vid en butiksöppning

Nästa
Nästa

Ta hjälp av mediabyrån för att koppla målsättningar och nyckeltal