Tjänster

Allting börjar med en insikt som härleds från olika former av data. Den kan handla om varumärket, om marknaden, målgruppen eller något helt annat, men det är insikten som vägleder strategin: den centrala utgångspunkten från vilken allt annat följer. Vår insiktsavdelning besitter en erfarenhet och en strategisk höjd som garanterar ett gediget förarbete inför planeringen av våra kunders kampanjer.

Projektledning

Våra projektledare leder planeringsprocessen och tar fram strategier baserat på insikterna från förarbetet. Därefter koordinerar de specialistteamen i planeringen av kampanjerna, oavsett om de ska bygga varumärke, driva försäljning eller både och. Med djupgående kunskap inom marknadsföring och erfarenhet från olika branscher och annonsörer ansvarar de för helheten från planering till slutleverans.

Broadcast

TV har länge utgjort grunden för rikstäckande varumärkesbyggande kampanjer, och även om tittandet förändras i snabb takt är TV precis som radio fortfarande i allra högsta grad gångbar som räckviddskanal. Vårt broadcasterbjudande bygger på konsoliderad förhandling för dussintals varumärken, vilket ger oss möjligheten att pressa priser och hitta effekten där den bäst levereras.

OOH/print

Traditionella medier som magasin, tidningar och OOH är fortfarande en del av det mediala ekosystemet, och kan med rätt användning bidra till effekt med både räckvidd och affinitet. Vi har bred erfarenhet av såväl planering som förhandling och håller ständigt koll på marknaden när konsumtionsmönster förändras och plattformar digitaliseras.

Social

Sociala medier är centrala i våra dagliga digitala liv. Det är här vi bygger våra egna plattformar och nätverk och tar del av såväl nyheter som användargenererat innehåll. Vi ser sociala medier som kanaler för såväl varumärkesbyggande som taktisk försäljning, och vi har kompetens inom såväl köpt som ägt och förtjänat utrymme.

Programmatic

Genom avancerade köpsystem och tillgång till första- och tredjepartsdata kan vi med vårt programmatiska erbjudande nå rätt kunder med rätt budskap vid rätt tillfälle, få fullständig kontroll över samtliga medieinvesteringar och styra hundratals annonsköp samtidigt. Vi arbetar tätt tillsammans med medier och teknikleverantörer för att uppnå bästa möjliga effekt utifrån kundens och kampanjens skiftande förutsättningar och mål. I dagsläget erbjuder vi programmatisk annonsering inom Online display, webb-TV, digitalradio och digitala utomhustavlor.

Content

Media och rätt placeringar är av yttersta vikt för en kampanjs effektivitet, men minst lika avgörande är förstås vad man som företag kommunicerar. Innehåll har vuxit i betydelse i takt med att konsumtionen mer och mer sker på mottagarens villkor. Den samtida målgruppen ställer högre krav på relevans och underhållningsvärde än någonsin tidigare. Vi på TBS kan säkerställa att kvaliteten på det innehåll som produceras håller måttet, oavsett om det handlar om native, influencersamarbeten eller mer klassisk annonsering.

WO

WO, eller Web Optimization, inkluderar discipliner som SEO och SEM, tracking och analys, audit av hemsida och contentproduktion. Våra erfarna specialister ligger ständigt i framkant av ett föränderligt digitalt landskap och lotsar våra kunder genom de olika moment som tillsammans behöver optimeras för att utgöra en så stark kedja som möjligt.

Analys & uppföljning

Att planera och implementera en kampanj på rätt plattformar mot rätt målgrupper är det första steget, men minst lika viktigt är att dra lärdomar av vad som fungerade bra respektive mindre bra. Utöver den löpande optimeringen av kampanjer levererar vårt team djupgående analyser och uppföljningar som lägger grunden för kommande aktiviteter.

MISCHA MOSZKOWICZ | MARKNADSCHEF | MESTERGRUPPEN

” TBS är mer än bara en mediebyrå. De är en viktig och seriös kommunikationspartner som utmanar oss varje dag. Det är alltid lika viktigt för dem som det är för oss att vårt varumärke kontinuerligt utvecklas framåt. Den känslan är genuin”

SARA WIDEGREN | MARKNADSCHEF | VVD FOLKPOOL AB

”TBS kompletterar vår egen marknadsorganisation på ett mycket bra sätt. Mediavalen görs med stor professionalism i kombination med lyhördhet för våra synpunkter och lokala behov. De är alltid redo att hjälpa till, bolla frågor och ge råd. Vi känner verkligen att vi hittat rätt”

Stina Klaesson | VD | Åhléns Outlet

”Vårt samarbete med TBS fungerar väldigt bra, enkelt och snabbt. Precis som det ska vara med en samarbetspartner”

Matteo Poropat | Grundare | Pressa

”På Pressa pressar vi priset åt Sveriges alla företag. Därför har vi också valt TBS som vår mediebyrå. Vi vet att de alltid gör sitt yttersta för att pressa priserna åt oss när vi ska annonsera i media”

Karin Haglund | Project manager | The Bond

”När man samarbetar med TBS bemöts man alltid välkomnande och proffsigt Återkopplingar och leveranser går alltid smidigt och snabbt”

Noah Lindgren | Digital Marketing Specialist | JULA

”TBS är en pålitlig partner som vi upplever är flexibla och alltid strävar efter att vi ska lyckas bättre med vår marknadsföring. De kommer ofta med egna förslag på nya sätt för oss att synas för våra kunder och är mycket service-minded när sista minuten ändringar ska ske”

Lena Hillstedt | Marknadschef | Granngården

”Vårt samarbete med TBS har växt år för år och utifrån deras kunskap om oss och vår marknad är de mer en kollega till oss än en extern partner. En kollega som vi kan dela det mesta med och som jag vet alltid sätter oss i första rummet”

Åsa Davidsson, Vice VD, HusmanHagberg

”Vi har jobbat med TBS i många år och alltid fått bra råd och utmärkt service. De är lyhörda, flexibla och kompetenta.”