Insikt
Strategi
Media

INSIKT-STRATEGI-MEDIA

Dessa har varit våra tre grundpelare sedan TBS startades 1991. Naturligtvis har mycket förändrats sedan dess, och utvecklingen accelererar fortfarande, men samtidigt är en hel del sig likt.

Även om uppkomsten av nya mediaslag, radikala omläggningar i konsumtion och en ökande fragmentering av marknaden ställer krav på uppdaterad kompetens, så är hantverket i mångt och mycket detsamma.

På TBS tror vi att fundamentala insikter kring varumärke, marknad och media fortfarande bäst vägleder strategi, vilken i sin tur avgör implementering och köp av mediekanaler. Att helheten behöver gå före de enskilda delarna och att det perspektiv som fångar flest aspekter vinner över varje snävare fokusering.

Vi tror att ingen kedja är starkare än sin svagaste länk, och att den beståndsdel som följer av en annan aldrig kan vara bättre än det förarbete som gjorts. Det är därför vi alltid börjar med det mest centrala – insiktsarbetet och problemformuleringen – som leder oss vidare till den strategi som mynnar ut i förverkligandet av en effektfull kampanj i media. En kampanj som uppmärksammas, når in och påverkar på riktigt.

Olle Borgstav

CEO & PROJEKTLEDARE

MISCHA MOSZKOWICZ | MARKNADSCHEF | MESTERGRUPPEN

” TBS är mer än bara en mediebyrå. De är en viktig och seriös kommunikationspartner som utmanar oss varje dag. Det är alltid lika viktigt för dem som det är för oss att vårt varumärke kontinuerligt utvecklas framåt. Den känslan är genuin”

SARA WIDEGREN | MARKNADSCHEF | VVD FOLKPOOL AB

”TBS kompletterar vår egen marknadsorganisation på ett mycket bra sätt. Mediavalen görs med stor professionalism i kombination med lyhördhet för våra synpunkter och lokala behov. De är alltid redo att hjälpa till, bolla frågor och ge råd. Vi känner verkligen att vi hittat rätt”

Stina Klaesson | VD | Åhléns Outlet

”Vårt samarbete med TBS fungerar väldigt bra, enkelt och snabbt. Precis som det ska vara med en samarbetspartner”

Matteo Poropat | Grundare | Pressa

”På Pressa pressar vi priset åt Sveriges alla företag. Därför har vi också valt TBS som vår mediebyrå. Vi vet att de alltid gör sitt yttersta för att pressa priserna åt oss när vi ska annonsera i media”

Karin Haglund | Project manager | The Bond

”När man samarbetar med TBS bemöts man alltid välkomnande och proffsigt Återkopplingar och leveranser går alltid smidigt och snabbt”

Noah Lindgren | Digital Marketing Specialist | JULA

”TBS är en pålitlig partner som vi upplever är flexibla och alltid strävar efter att vi ska lyckas bättre med vår marknadsföring. De kommer ofta med egna förslag på nya sätt för oss att synas för våra kunder och är mycket service-minded när sista minuten ändringar ska ske”

Lena Hillstedt | Marknadschef | Granngården

”Vårt samarbete med TBS har växt år för år och utifrån deras kunskap om oss och vår marknad är de mer en kollega till oss än en extern partner. En kollega som vi kan dela det mesta med och som jag vet alltid sätter oss i första rummet”

Åsa Davidsson, Vice VD, HusmanHagberg

”Vi har jobbat med TBS i många år och alltid fått bra råd och utmärkt service. De är lyhörda, flexibla och kompetenta.”