Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.
  • Om Oss
  • Tjänster
  • Referenser
  • Nyheter
  • Kontakt
  • sv
  • eng
sv
  • eng
Butiksöppningar: Varför mediaplanen är viktig för dig som marknadschef
mars 8, 2017
Nyheter i Detaljhandels Mediebarometer 2017
mars 21, 2017

01 January 1970

Butiksöppningar: Bada gärna i fakta. Men drunkna inte i detaljerna.

Butiksöppningar

Jessica Löfgren Norrman
Partner & Byråchef Göteborg

Som medieexpert eller marknadschef vet vi av erfarenhet att det är lätt att fördjupa sig i detaljer vilket kan medföra risker att bli för smal i medievalet.

Även om inte alla konsumenter tillhör den primära målgruppen, behöver alla veta att det finns ett alternativ. Därför är räckvidd oerhört väsentligt. I det här blogginlägget är min ambition att skapa en förståelse för de samverkande faktorerna, då man gärna får bada i fakta, men ska undvika att drunkna i detaljerna.

Förstå de samverkande faktorer för en lyckad butiksöppning

Förstå de samverkande faktorerna för en lyckad butiksöppning

Självfallet är det inte en faktor som är avgörande för framgångsrika butiksöppningar. Utan flera samverkande faktorer. Dra nytta av att mediebyrån har ytterligare ett perspektiv på kommunikationen vid sidan av reklam- och PR byrån. Och ta tag i den analyskompetens som ofta finns lätt tillgänglig hos din mediabyrå. Se där två faktorer som bidrar till större framgång än vad som annars hade varit fallet. Det är vår erfarenhet och det vi rekommenderar vid en butiksöppning.

Spelar budgetnivån och ambitionsnivån i samma division?

Ingen annonsör har oändliga resurser. Att åstadkomma effekt med en begränsad budget ställer större krav än om man har stora resurser till sitt förfogande. Samtidigt kan vi konstatera att ju bättre harmoni det är mellan ambitionsnivå och budgetnivå desto smidigare flyter arbetet med att komponera mediemixen som öppnar dörrarna för lyckade butiksöppningar. Att göra kloka val. Inte bara att välja utan också att välja bort utifrån varumärke, media och mål.

Second opinion kan vara den avgörande faktorn.

Möjligheterna i vårt medielandskap är oräkneliga. Konsten är att räkna ut vilka lösningar som är mest förmånliga för dig, ditt varumärke och din butik. Resonera med din byrå; varumärkesbyrån, reklambyrån eller mediebyrån. Det är alltid värdefullt med en second opinion. Det kan vara den avgörande faktorn för en lyckad eller mindre lyckad butiksöppning. Himmel eller helvete…

Second opinion kan vara den avgörande faktorn

Vill du veta mer om butiksöppningar? Ladda ner vårt White Paper där vi går igenom de 8 viktigaste sakerna att tänka på vid en butiksöppning.

För annonseringen i sin helhet är konkurrenssituationen, budskap, budget och mål avgörande.

Ladda ner TBS White Paper Butiksöppningar - Himmel eller...

Håller du med oss? Lämna gärna en kommentar nedanför.

Jessica Löfgren Norrman
Partner & Byråchef Göteborg

© TBS MEDIEBYRÅ AB 2023

Info@tbs.se

STOCKHOLM

Sveavägen 61
+46 8 555 785 50

GÖTEBORG

Drottninggatan 30
+46 31 337 55 95

SKÅNE

Vasatorpsvägen 1G, Helsingborg
+46 40 187 144